ראשוני • ה'פורום' שילחם בחילולי השבת בירושלים

"הקמנו את הפורום גם בכדי לדחוף את חברי המועצה החרדים לטפל בבעיות החמורות של חילולי השבת בעיר"
דוד לזר 3 Comment on ראשוני • ה'פורום' שילחם בחילולי השבת בירושלים

המלחמה על קדושת השבת בירושלים עולה מדרגה • קבוצה מתושבי ירושלים דתיים וחרדים הכריזו כי הם מייסדים פורום חדש שיעסוק בנושא חילולי השבת בבירה • "חברי מועצת העיר החרדים לא פועלים באופן הרצוי"

צילום: Flash90
"הקמנו את הפורום גם בכדי לדחוף את חברי המועצה החרדים לטפל בבעיות החמורות של חילולי השבת בעיר"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המלחמה על קדושת השבת בירושלים עולה מדרגה: קבוצה מתושבי ירושלים דתיים וחרדים הכריזו כי הם מייסדים פורום חדש בשם 'פורום תושבי ירושלים למען קדושתה של העיר' שיעסוק בנושא חילולי השבת בבירה וזאת בעקבות טענתם כי חברי מועצת העיר החרדים לא פועלים באופן הרצוי למנוע את חילולי השבת וחילון העיר.

לאחר שלפני כשבועיים התקיים הכינוס הראשון של הפורום – היום בערב יתקיים כינוס נוסף בבנייני האומה, קומה רביעית, במשרדו של אחד מחברי הפורום וזאת במטרה להתחיל לפעול מול חילולי השבת ומול חברי המועצה החרדים.

אחד מחברי הפורום שוחח הערב עם אתר 'קול חי' ותקף את חברי מועצת העיר החרדים, "הקמנו את הפורום בכדי לדחוף אותם לטפל בבעיות החמורות של חילולי השבת בעיר, למרות שהם חרדים לפעמים הם פשוט צריכים דחיפה של הציבור ושל תושבי ירושלים – וזה בדיוק המטרה שלנו – לעורר אותם ולומר להם באופן הברור ביותר – לא נוותר על קדושתה של העיר ירושלים".

הפורום עצמו מקבץ כאמור חרדים ודתיים תושבי השכונות השונות של ירושלים – אולם מי שעומד מאחורי הרעיון והדחיפה להקמתו הוא מרכז ליב"ה שפועל כשנתיים על פי רבנים מהציבור הציוני דתי כנגד הרפורמים וכנגד חילון מדינת ישראל.

כזכור, מרכז ליב"ה תקף בשבועות האחרונים את חברי הכנסת החרדים על שתיקתם במתווה הכותל המערבי, ולדברי חברי להב"ה, הרווחים הגדולים של הרפורמים לא נחשפו לציבור – והם גדולים ומדאיגים.

חבר נוסף בפורום מבהיר הערב לאתר 'קול חי' כי "הפורום לא נועד לפעול נגד חברי המועצה החרדים והדתיים אלא אדרבה לתת להם גב לפעול למען קדושתה של ירושלים", לדבריו, "בכינוס הקודם השתתפו שני חברי מועצה ואף אחרים רצו להשתתף בו".

אחד הנושאים הבוערים שהפורום מתכוון לטפל בו הוא פרשת מתחם התחנה, "אנחנו דורשים מנבחרי הציבור למנוע את העברת התכנית של שינוי התב"ע במתחם התחנה להפקדה וכי ברוב של 16 חברי מועצה ניתן לקבל החלטה שלא להעביר את התכנית להפקדה והתכנית תגנז", אמרו בפורום ל'קול חי'.

הגורם מספר גם על תוכניות העתיד של הפורום: "יתכן ונקיים שניים או שלושה כנסים כאלו, עם רבנים שונים, נעשה בע"ה הערכות מצב עם התקדמות העבודה, בשלב שני נרצה לקיים שבת ציבורית בנושא השבת בירושלים, ובהמשך גם לצאת בקמפיין נרחב יותר לחיזוק עסקים ומקומות ששומרים שבת בעיר".

בסיכום החלטת הפורום בכינוס הראשון נכתב כי "אנו, תושבי העיר ממגוון שכונות וממגזרים שונים עוקבים בדאגה מרובה על התמורות המתרחשות לנגד עיננו בכל הנוגע למרחב הציבורי בירושלים ביום השבת".

"אנו קוראים לראש העיר ולכל חברי מועצת העיר לשנות כיוון באופן מהותי ולחדול מקידום התכניות והמיזמים אשר מטרתם ליצור מרחבים של חילול שבת ותרבות זרה לעיר הקודש".

"אנו נפעל לחזק כל עסק המתחזק בשמירת השבת וכל איש ציבור אשר שם לו למטרה לחזק את שמירת השבת במרחב הציבורי בעיר ולא נאפשר להצר את צעדיהם של נציגי הציבור הנאמנים לשולחיהם, תושבי עיר הקודש. אנו קוראים לראש העיר ולחברי מועצת העיר לחדול מלסייע לכל גוף ציבורי העוסק בהרחבת חילולי השבת בעיר, ואדרבה, לקדם מיזמים תרבותיים שמטרתם חיזוק אופייה היהודי של עיר הבירה", נכתב.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בהצלחה רבה, סוף סוף למישהו אכפת מעיר קדשנו.